Lees ook: Anderen over mij en mijn cv
Wie ik ben als professional, in het kort
Ik werk als dagbladjournalist, (eind)redacteur, tekstschrijver, social media content manager, corporate copywriter en senior communicatieadviseur. In mijn carrière heb ik veel ervaring opgedaan, mensen ontmoet en producties gemaakt. Door dagelijks bezig te zijn met brainstormen, verhalen uitzetten, beeldredactie, interviewen, schrijven en krappe deadlines, heb ik mij bekwaam gemaakt in het snel en goed leveren van tekst- en beeldproducties. Daarnaast heb ik ook ervaring op het gebied van projectmanagement, planning, aansturen en coachen.
Wat ik redacties en communicatieteams kan bieden, is het volgende:
– Brainstormen, actuele onderwerpen en creatieve invalshoeken bedenken
– De kern van het verhaal helder neerzetten
– De juiste mensen (BN’ers, vakmensen, deskundigen) benaderen voor interview, quotes of achtergrondinformatie
– Op korte termijn een inhoudelijk verhaal schrijven
– Als plan A niet lukt (iemand is bv in het buitenland en niet bereikbaar), zorg ik dat er een plan B komt dat net zo goed is
– Ik zorg voor geschikt beeld dat het verhaal extra kracht bijzet, middels een fotograaf, via een beeldbank, door eigen fotografie, met behulp van Photoshop
– De beste content op het juiste platform voor de goede doelgroep bepalen en een communicatie- en contentstrategie bepalen
Mijn ervaring, passie en vindingrijkheid zijn mijn USP. Ik heb voor hete vuren gestaan en krappe deadlines gehaald. Ik heb een breed netwerk en weet via een paar muisklikken en telefoontjes mijn informatie te verkrijgen.
Wie ik ben als professional, uitgebreid
Ik ben een ervaren journalist die energie en passie steekt in een mooi interview, een complete productie of een persbericht dat wél de aandacht trekt. Ik kan een redactie aansturen of een blad nieuwe input geven. Ik heb oog voor trends, nieuws en details. Ik mis geen deadline en ben stressbestendig. Of het nu gaat om een groot interview, een recensie (boek/theater/film), een verslag, een reportage, top 10-lijstjes, advertorials of commerciële teksten. Of het nu een actueel/trendverhaal is of een achtergrondverhaal. Ik ben inzetbaar en gedreven in het aanpakken van uiteenlopende klussen.
Na veertien jaar lang bij dagblad Sp!ts te hebben gewerkt, koos ik voor het ruime sop om te kijken welke verhalen ik nog meer kan schrijven. Ik heb mijn rugzak gevuld met veel nieuwe kennis en kwaliteiten. Zo was ik hoofdredacteur van lotgenotenblad Hyp van de Nederlandse Hyperventilatie Stichting en won een prijs voor beste patiëntenmagazine in 2014. Ik heb schrijfworkshops gegeven, deed de eindredactie van een boek, schreef commerciële en niet-commerciële teksten en nog veel meer. Online communicatie is tegenwoordig ook niet meer weg te denken, en dus ben ik ook bekwaam in het plannen en plaatsen van social media content. Het managen van online projecten, het schrijven van rapportages etc.
Communicatie is bij mij het sleutelwoord. Wat vertel je aan wie, met welke woorden, in welke toon? Ik observeer, signaleer, duik in de materie en stem de juiste content af op de specifieke doelgroep. Met als resultaat eerlijke, duidelijke en professionele communicatie met korte lijnen. Ik sta voor passie, puurheid en professionaliteit. Ik speel met het ritme van de woorden om, groot of klein, de boodschap over te brengen.
Ik leg de lat steeds hoger en kan vertrouwen op mijn kennis en mijn netwerk. Ik heb een goed inlevingsvermogen, ben representatief en weet mensen aan mij te binden. Naast print, werk ik ook online. Ik streef naar perfectie en werk met een strakke planning zonder spontaniteit of urgentie uit het oog te verliezen. Het organiseren van presentaties, bijeenkomsten en events is zeker ook aan mij besteed.
Deadline in zicht? Last minute nog een artikel met beeld nodig? Actuele insteek bedenken? Plankverhaal nieuw leven inblazen? Ik sta klaar om redacties te voorzien van complete, professionele, mooie en goed leesbare producties.
Ervaring / USP
– Schrijven van verhalen in alle journalistieke genres
– Breed netwerk van bekende Nederlanders en vakmensen
– Invalshoeken bedenken
– Totale producties – idee, tekst, beeld – maken
– Aansturen redactieleden/collega’s
– Eindredactie
– Actief en nuttig netwerk
– Social media, juiste content op het juiste kanaal
– Beeldbewerking
– Actualiteit volgen en trends signaleren
– Proactief eigen verhalen zoeken
– Het opzetten van nieuwe katernen en kandidaten/geïnterviewden begeleiden en volgen
– Het in de markt zetten van nieuwe producten
– Inleven in merk en product en met juiste toon en woorden de doelgroep benaderen en enthousiasmeren
Kwaliteiten
– Nooit een gemiste deadline
– Communiceren met korte lijnen
– Passie voor schrijven
– Oog voor detail en design/fotografie
– Stille kracht en zeer daadkrachtig
– Met gevoel voor zowel het medium als de doelgroep
– Organiseren, perfectie, strakke planning
– Luisterend oor
– Team en zelfstandig
– Enthousiasmeren en nieuwsgierig blijven
– Organiseren
Ambities en passies
– Interviews, nieuws, blog, boek, biografieën
– Fotografie en design
– Culinair en theater
– Reizen
– Mindful